5 piese care cedeaza repede pe orice masina
O masina este impartita in mai multe parti. Exista piese care sunt consumabile, si trebuie sa fie schimbate la un anumit interval de timp, cum ar fi placutele de frana, filtrele, lichidele sau chiar si distributia si exista piese care ar trebui sa tina toata viata. Cu toate astea, chiar si acele piese care ar trebui sa tina toata viata ajung sa se strice, iar acest lucru apare datorita unei ingrijiri precare a masinii sau datorita drumurilor pe care este condusa.
Iata, asadar, cateva din piesele care cedeaza intr-un timp mai scurt decat ar trebui:
- Electromotorul. Este elementul care ajuta la pornirea motorului, prin curentul venit de la baterie. Aceasta piesa este construita cu un motor electric si un solenoid, care are rolul de a sincroniza arborele masinii cu roata dintata din motorul propriu zis. Desi intreg electromotorul se strica destul de rar, solenoidul cedeaza frecvent;
- Injectoarele. In general, injectoarele se strica datorita calitatii carburantului, care nu este una tocmai buna, cel putin in tara noastra. Uzarea injectoarelor apare datorita depunerii de calamina, care duce la un consum foarte mare de combustibil sau la nevunctionarea lor. Costul unui set de injectoare este destul de mare, mai ales in cazul unei masini diesel, deci este indicat sa acordam atentie maxima combustibilului pe care il folosim;
- Amortizoarele. Uzura amortizoarelor este data, in principal de starea drumurilor din Romania. Teoretic, acestea ar trebui sa tina o intreaga viata, dar acest lucru se intampla doar in conditii in care drumul este perfect. In cazul drumurilor de la noi din tara, unde sunt gropi nesemnalizate, canale sau treceri la nivel cu calea ferata cu denivelari foarte mari, amortizoarele trebuie sa fie schimbate destul de des. Evident, daca se conduce cu grija, acestea pot sa reziste fara probleme peste 100 de mii de km;
- Ambreiajul. Chiar daca pare ciudat, un kit de ambreiaj ar trebui sa tina si el o viata intreaga. In general, in tarile in care sunt drumuri bune si foarte multe autostrazi, ambreiajul nu este schimbat, rezistand cu usurinta peste 250 000 de m. Evident, in orasele mari, unde sunt multe plecari de pe loc, ambreiajul rezista mult mai putin. Pentru protectia acestei piese, trebuie sa nu se mai foloseasca piciorul stang pe ambreiaj la orice miscare a masinii. De regula, atunci cand se schimba ambreiajul trebuie sa se schimbe tot kitul de ambreiaj, cu tot cu placa, disc si rulment, motiv pentru care costurile pot fi destul de mari;
- Pivotii. Sunt piese firave, care preiau tot socul provenit din roata si nu rezista foarte bine la asta. In cazul in care masina circula prin gropi, pivotii dau destul de repede semne de slabiciune. In general, pentru a descoperi un pivot stricat trebuie sa asculti foarte bine masina. Primele semne pe care le da sunt de tip auditiv. Astfel, la fiecare groapa se aude o mica bataie. In acel moment este bine sa mergi la un service pentru a descoperi care este problema.
|